Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú cookies. Používaním webu s tým vyjadrujete súhlas. Viac informácií.
Obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
Tieto Obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je wwww.hrackyprevsetkych.sk, Hlavná 1364/545, 029 44 Rabča, IČO: 55 630 464, DIČ: 1129230102. ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“) a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len „kupujúci“).
Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
2. Vymedzenie niektorých pojmov
Spotrebiteľská zmluva - je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so spotrebiteľom
Zmluva uzatvorená na diaľku – jezmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
Predávajúci - je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet
Dodávateľ - podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodal predávajúcemu výrobok a ktorého činnosť neovplyvňuje vlastnosti výrobku
Odberateľ - je osoba (fyzická alebo právnická), ktorá odoberá výrobky alebo služby od dodávateľa, môže tieto výrobky alebo služby využiť k ďalšiemu spracovaniu, predať konečnému spotrebiteľovi, alebo spotrebovať.
Spotrebiteľ (kupujúci) – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na stránku a kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky pomocou nákupného košíka (e-shop) telefónu či e-mailom kupujúcim (spotrebiteľom) a prijatím objednávky predávajúcim. Spotrebiteľ po odoslaní objednávky súhlasí s týmito obchodnými podmienkami v momente odoslania objednávky. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom. Táto objednávka je zároveň Kúpna zmluva uzatvorená na diaľku a je po zaregistrovaní v systéme predávajúceho záväzná. Takto vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody oboch strán. Predmetom zmluvy je iba tovar uvedený v objednávke. Kupujúci je oprávnený stornovať elektronickú objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred expedíciou. Objednávku môžete stornovať aj telefonicky na čísle +421 (0) 949 011 400, emailom na adrese info@hrackyprevsetkych.sk, alebo prostredníctvom formulára ,,Odstúpenie od zmluvy".
Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy (zmluvy), a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k tejto veci a kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k predávanej veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny za predávanú vec.
Predávajúci je povinný objednávku spotrebiteľa splniť do 30 dní od jej doručenia, kde v opačnom prípade môže kupujúci odstúpiť od zmluvy. Vo väčšine prípadov objednávky spracujeme do 24 hod. a ak je tovar na sklade k okamžitému odberu alebo odoslaniu (do 48 hodín) tento ihneď vyexpedujeme. Ak je pri produkte uvedené skladom alebo niekoľko dňová doba dodania tento tovar máme v externom sklade a jeho dodanie spotrebiteľovi je spravidla od 2 do 7 pracovných dní. Ak predávajúci objednaný tovar nemôže dodať, informuje o tom spotrebiteľa a do 15 dní mu vráti cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení. O termíne ďalšieho dodania spotrebiteľa informujeme.
Doklad o kúpe slúži aj ako záručný list. Ak si to zákazník výslovne vyžaduje bude mu vystavená aj písomná forma záručného listu.
4. Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci je oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru na základe zákona č. 102/2014 Zb. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku. Tovar sa považuje za prevzatý v okamihu, keď spotrebiteľ (alebo ním určená tretia osoba) prevezme všetky časti objednaného tovaru. Odstúpenie od zmluvy je potrebné vykonať v písomnej forme, cez stránku www.hrackyprevsetkych.sk (formulár Odstúpenie od zmluvy), alebo emailom na adrese info@hrackyprevsetkych.sk. Predávajúci potvrdí odstúpenie od zmluvy písomnou formou, emailom alebo zrušením objednávky cez e-shop. Ak sa spotrebiteľ rozhodne odstúpiť od zmluvy, zašle nám spolu s tovarom písomné prehlásenie o odstúpení od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre presmerovanie finančnej čiastky.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy v uvedenej lehote , bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, - tovar vyrobený na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa, - tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,- tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
Predávajúci sa zaväzuje vrátiť zákazníkovu cenu zaplatenú za príslušný tovar v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
5. Vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy
Ak kupujúci už prevzal objednaný tovar po odstúpení od zmluvy je povinný tovar vrátiť nepoužívaný, nepoškodený a kompletný v pôvodnom obale s potrebnými písomnosťami k tovaru (záručného listu, návodu, pokladničný doklad a pod.). Pri odstúpení od zmluvy zákazník znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že spotrebiteľ vráti tovar poškodený, mierne používaný, alebo jeho stav nezodpovedá stavu v ktorom bol pri odoslaní predávajúcim, berie na vedomie , že predávajúci si škodu, ktorá mu vznikla na tovare môže uhradiť zo sumy , ktorá bola uhradená za tovar predajcovi (v súlade s §10 odsek (4) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.) Predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu cenu zaplatenú za príslušný tovar v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
6. Zodpovednosť za škody na tovare
Kupujúci je povinný prebrať tovar od dopravcu tak, aby zistil prípadne poškodenia. Pokiaľ je zistené poškodenie, vyhotoví sa záznam o poškodení tovaru a predávajúci je povinný poskytnúť primeranú zľavu za tovar alebo dodať iný bezchybný tovar. Reklamáciu mechanického poškodenia výrobku podanú neskoro už nie je možné uznať. Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať záručne podmienky a návod k obsluhe kúpeného tovaru. V prípade neodborného použitia nezodpovedáme za spôsobené škody.
7. Reklamácia a záruka
Záruka začína plynúť dňom prevzatia výrobku kupujúcim. Na tovar predávaný prostredníctvom nášho e-shopu poskytujeme záruku 24 mesiacov. Záruka sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol poškodený neodbornou manipuláciou, živelnými pohromami, nesprávnym skladovaním, alebo mechanickým poškodením.( pád, náraz a pod. ). Nekompletné zásielky nám ihneď oznámte písomne (e-mailom) alebo telefonický. Predajca zodpovedá za chyby na výrobku pri prevzatí kupujúcim alebo za chyby, ktoré sa objavia v priebehu záručnej doby.
Záručná doba sa ďalej predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe. Keď je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 250/2007 Z. z, o ochrane spotrebiteľa. K mechanickým a elektronickým tovarom je priložený záručný list.
Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (prípadne faktúra) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo).
Tovar posielajte na našu adresu: Hračky pre všetkých, Hlavná 1364/545, 02944 Rabča. Neposielajte tovar na dobierku, nakoľko v tomto prípade nebude prevzatý a vrátený naspäť. Tovar Vám odporúčame poistiť pre prípad poškodenia počas prepravy.
K tovaru ktorý je predmetom reklamácie vložte informatívny list, alebo reklamačný list z našej stránky v ktorom uvediete poškodené časti prípadne dôvod reklamácie. Osobné údaje osoby s adresou na ktoré bola zásielka odoslaná, aby sme Vás mohli lepšie identifikovať. V prípade že si budete uplatňovať nárok na vrátenie peňazí uveďte aj číslo účtu , na ktorý bude finančná čiastka prevedená. Taktiež je vhodné uviesť telefónne číslo, pre prípad komunikácie medzi oboma stranami.
Každú reklamáciu sa snažíme vybaviť čo najrýchlejšie a bez zbytočného odkladu. O priebehu reklamácie zákazníka informujeme. Reklamácia je vybavená najneskôr do 30 dní od oznámenia.
8. Alternatívne riešenie sporov
Objednávateľ – Spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Prevádzkovateľa - predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na info@hrackyprevsetkych.sk ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná on-line na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. Ochrana osobných údajov
Prevádzkovateľ internetového obchodu www.hrackyprevsetkych.sk týmto prehlasuje, že so získanými osobnými údajmi zákazníkov sa v plnej miere riadi Zákonom č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch. Plne rešpektujeme vaše súkromie.
Pri vytvorení objednávky je potrebné uviesť niektoré osobné údaje zákazníka, ktoré budú použité len na prepravu tovaru. Tieto údaje chránime pred zneužitím a ručíme Vám, že neposkytneme tretím stranám vaše kontaktné údaje a informácie o vašich nákupoch. Ak si zákazník neželá, aby boli použité jeho osobné údaje v našom systéme, tieto po ukončení objednávky vymažeme.
Obidve strany sa dohodli, že kupujúci, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska, PSČ, telefónne číslo a email.
,,Overené zákazníkmi"
Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
Kupujúci (dotknutá osoba) na základe bezplatnej písomnej žiadosti v zmysle § 20 ods. 3 Zák. č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov má právo u prevádzkovateľa namietať voči spracúvaniu, využívaniu a poskytovaniu osobných údajov o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jej súhlasu a žiadať ich likvidáciu.
Obchodné podmienky platia od 1.1.2020
10. Orgán dozoru
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. Box B-89;
011 79 Žilina 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 041/ 7632 130
fax č.: 041/ 7632 139
e-mail: za@soi.sk